W związku z rozwojem motoryzacji i kolei  transport konny  który był czasochłonny     stopniowo został wypierany przez transport kolejowy i samochodowy.   Pierwsze stałe połączenie autobusowe pomiędzy Łupawą i Słupskiem zostaje uruchomione 1.12.1925 ,  a od  kwietnia 1926 roku  po przeprowadzeniu modernizacji drogi Łupawa -  Czarna Dąbrówka na trasie Słupsk –Łupawa-Rokity o długości  49,7 km.  W ciągu roku autobusy  przewoziły ok. 16 tys. osób.( Zdjęcie  autobusu liniowego obok).
Transport   osobowy odbywał się autobusem Benz-Gaggenau 2 Cna z 1925r . Był to pojazd o obniżonej ramie , krótkim (5000 mm) rozstawem osi,  22 miejscowy wersja podmiejska. Autobus  był napędzany czterocylindrowym silnikiem  o mocy 40/45 kM i zużywał ok. 19 l. benzyny na 100 km a rozwijał prędkość ok. 40 km/h.

Transport kolejowy

W latach 20 powstał pomysł budowy normalnotorowej linii kolejowej z Słupska do Łupawy . Planowano odgałęzić linię od linii Słupsk –Budowo na wysokości Lasku Południowego  i poprowadzić ją przez Głobino , Mianowicie , Wieliszewo, Malczkowo do Łupawy .  Linia miała mieć długość 28,8 km.Pomimo przeprowadzenia szeregu konsultacji z mieszkańcami  niestety plany te nie zostały nigdy zrealizowane.